У зв’язку із тим, що представниками Всеукраїнської громадської організації „Телеглядацька асоціація батьків України було здійснено фіксацію численних фактів використання образів популярних дитячих казкових персонажів ( як наприклад Діда Мороза (Санта Клауса)) виробниками рекламної продукції у рекламі товарів, призначених для дорослого використання (алкогольних напоїв), та небажанням з боку представників рекламного ринку розуміти всю глибину небезпеки такої реклами у процесі виховання дітей – майбутнього Української Нації, а також тому, що така реклама, через надзвичайно високий ступінь довіри малюків до образів популярних дитячих казкових персонажів сприймається ними як „інструкція до дій” і має ознаки пропаганди серед дітей такого соціально небезпечного явища, як алкоголізм, що згідно до норми закладеної у ст. 2 Закону України „Про захист суспільно моралі” є не припустимим явищем в Україні, організацією було прийнято рішення (25.07.2005р.) звернутись до Комітету Верховної Ради України з питань свободи слова та інформації з мотивованою пропозицією негайного внесення до Закону України „Про рекламу” за для захисту права громадян передбаченого ст. 5 Закону України „Про захист суспільної моралі” „ ... на інформаційний простір, вільний від матеріалів, що становлять загрозу фізичному, інтелектуальному, морально-психологічному стану населення”, відповідних змін.
Не дамо відібрати казку в наших дітей!
Текст звернення із пропозиціями Всеукраїнської громадської організації „Телеглядацька асоціація батьків України” до Комітета Верховної Ради України з питань свободи слова та інформації у повному обсязі наводиться нижче.
Прес-служба
Всеукраїнської
громадської організації
“Телеглядацька асоціація
батьків України”
Всеукраїнська громадська організація “Телеглядацька асоціація батьків України” | Комітету Верховної Ради України з питань свободи слова та інформації вул. М.Грушевського, 5 м. Київ 01008 |
ЗВЕРНЕННЯ
Всеукраїнська громадська організація „Телеглядацька асоціація батьків України”, що діє відповідно до свого Статуту, у звязку із зафіксованими у своїй діяльності фактами використання зображень дитячих казкових персонажів (Діда Мороза, Санта Клауса) у рекламі алкогольних напоїв, знаків для товарів і послуг, інших об’єктів права інтелектуальної власності, під якими випускаються алкогольні напої, мотивуючись серьозними побоюваннями за стан виховання та моральності серед неповнолітніх, за для утвердження в Україні загальнобажаних у всьому розвиненому світовому демократичному суспільстві норм здорового способу життя, для попередження злочинності та на підставі пункту 4 принципів Рекомендації Комітету міністрів Ради Європи № R(84)3 від 23.02.1984р., ст.2, ст.5, Закону України „Про захист суспільної моралі” від 20 листопада 2003 року, № 1296–IV, п.4 ст. 7, п.3 ст.20 Закону України „Про рекламу” від 3 липня 1996 року N 270/96-ВР, ст.20 Закону України „Про об’єднання громадян” від 16 червня 1992 року № 2460-XII, Указу Президента України від 15.03.2002 р., “Про невідкладні додаткові заходи щодо зміцнення моральності у суспільстві та утвердження здорового способу життя”, аналізу інших чинних нормативно-правових документів України, міжнородної практики, думки громадськості та фахівців в галузі психології, юриспруденції, психіатрії, а також на підставі того, що чинним законодавством України не врегульовано зазначену вище ситуацію, що дає змогу учасникам рекламних відносин ігнорувати сталі суспільні переконання щодо дитячих казкових персонажів, які для дітей мають виховне значення, та своїми діями створювати передумови для завдання моральної шкоди психофізичному стану здоров’я дитини, дійшла висновку про необхідність в порядку передбаченому ст. 20 Закону України „Про об’єднання громадян” направити пропозицію Комітету Верховної Ради України з питань свободи слова та інформації розглянути можливість негайного внесення в чинне Законодавство України про рекламу змін, спрямованих на захист суспільної моралі та психофізичного стану здоров’я дітей.
Абзац 1, пункту 1, ст. 20 Закону України „Про рекламу” від 3 липня 1996 року N 270/96-ВР
(1. Забороняється реклама:
з використанням зображень дітей, які споживають або використовують продукцію, призначену тільки для дорослих чи заборонену законом для придбання або споживання неповнолітніми;), викласти у такій редакції:
1. Забороняється реклама:
з використанням зображень дітей або дитячих казкових персонажів, які споживають або використовують продукцію, призначену тільки для дорослих чи заборонену законом для придбання або споживання неповнолітніми.
Абзац 10, пункту 3, ст.22 Закону України „Про рекламу” від 3 липня 1996 року N 270/96-ВР (не повинна включати зображення популярних осіб або пряме чи опосередковане схвалення популярними особами паління чи вживання алкоголю;), викласти у такій редакції:
не повинна включати зображення популярних осіб, дитячих казкових персонажів, або пряме чи опосередковане схвалення популярними особами чи дитячими казковими персонажами паління чи вживання алкоголю.