Соціальна реклама на службі у бізнесу?
19.11.2009
Сьогодні Всеукраїнська громадська організація «Телеглядацька асоціація батьків України» (ТАБУ) звернулась до Верховної Ради України із пропозицією терміново внести зміни до законодавства України, якими було б заборонено виробникам алкогольних напоїв реєструвати торгові марки, під якими здійснюється випуск їхньої продукції, із використанням у назві похідних від імені держави Україна, а також географічних назв частин території України, річок, заповідників, пам’яток культури та історії, тому що такі назви, на думку громадськості, можуть ображати почуття власної гідності українців, сприяти недобросовісній рекламі та негативно впливати на міжнародний імідж України.
Підставою для такого звернення організації стала масштабна, начебто соціальна рекламна кампанія українського острова – заповідника ХОРТИЦЯ, яка поширюється цілодобово майже на всіх українських телеканалах. Наприкінці кожного начебто соціального рекламного ролику, присвяченого острову ХОРТИЦЯ, здійснюється текстове та звукове повідомлення: ХОРТИЦЯ – ОСТРІВ АБСОЛЮТНОЇ ЧИСТОТИ. Одразу ж після такого тривалого, начебто соціального рекламного ролику, в ефірі телеканалів з’являється динамічна картинка – повідомлення про спонсора якоїсь телепередачі, яким у цей момент, як правило, є виробник горілчаних напоїв – торгова марка «ХОРТИЦЯ» і яка так само супроводжується текстовим повідомленням з однаковими ключовими словами із начебто соціальною рекламою острова: «ХОРТИЦЯ» – АБСОЛЮТНА ЯКІСТЬ. Також, начебто соціальна реклама острова – заповідника ХОРТИЦЯ містить в собі елементи, які на вигляд ідентифікуються із минулорічними рекламними роликами торгової марки – виробника алкогольних напоїв «ХОРТИЦЯ».
Оскільки, відповідно до статті 22 Закону України «Про рекламу» реклама алкогольних напоїв, знаків для товарів і послуг, під якими вони виробляються, заборонена на телебаченні у проміжок часу з 06.00 до 23.00, то зважаючи на викладене вище, начебто соціальна реклама острова – заповідника ХОРТИЦЯ, на думку громадськості, перетворюється з благородної справи у асоціативну складову рекламної кампанії торгової марки – виробника алкогольних напоїв «ХОРТИЦЯ», що є негативним прецедентом у сфері соціальної реклами та реклами алкогольних напоїв, тому що завдяки такому психологічному ефекту та прогалині у законодавстві алкоголь отримує юридичну можливість рекламуватись у денний час та впливати на дітей і молодь.
Батьки сподіваються, що у парламентарів буде достатньо патріотизму прийняти потрібні українським дітям зміни до законодавства та не допустити появи у найближчому майбутньому алкогольних напоїв під назвами: Крути, Говерла, Почаїв, і таке інше.
Телеглядацька асоціація батьків України