Non-governmental All-Ukrainian Public Organization
"TV Viewers Association of Parents of Ukraine"

Єдиний в Україні сайт, на якому міститься найпотрібніша і найправдивіша інформація про медіа та кіноіндустрію і завдяки якому кожна сім’я може своїми діями впливати на ефективний захист психофізичного здоров’я своєї дитини, зберегти міць родини, та культурні і духовні надбання країни.

Батьки обирають найкращий телеканал 2017 року

Перший національний
Новий канал
ICTV
СТБ
Тоніс
1+1
Інтер
ТРК "Україна"


Батьки обирають найкращий телеканал для дітей 2017 року

Моя дитина
Малятко TV
Піксель TV
ПлюсПлюс

15.07.2013

Штрих про сучасну телерекламу

Реклама (від лат. reclamare – поновлювати крик, знову кричати, кликати, голосно заперечувати) – це інформація про особу чи товар, розповсюджена в будь-якій формі та в будь-який спосіб і призначена сформувати або підтримати обізнаність споживачів реклами та їх інтерес щодо таких особи чи товару.

Якби реклама не впливала на психіку та вибір споживача, бізнес давно би від неї відмовився, і вона перестала би існувати, як явище. І не тільки бізнес. Замовники соціальної реклами також навряд чи витрачали би кошти на відеоролики без досягнення мети більшої ніж естетична.

Сьогодні реклама є уніфікованою мовою спілкування виробників зі споживачами. Вона переконує, інформує, створює потреби, керує гаманцем... У рекламі, як в окремій галузі світової економіки, щорічно обертаються мільярди доларів. Останнє сприяє тому, щоби на всіх етапах її створення були задіяні фахівці найвищого рівня: економісти, лінгвісти, мистецтвознавці, журналісти та особлива каста – психологи. Отже, сюжет, колір, актори, музика, слогани та інші елементи реклами є плодами кропіткої роботи команди професіоналів. Роботи, спрямованої на створення продукту, що на виході отримає форму «безневинного відео», а за змістом стане квінтесенцією наукових знань, спрямованих на маніпуляцію психікою людини задля досягнення мети замовника. Адже, за своєю природою комерційна реклама повинна не тільки повернути підприємцю затрачені на її створення кошти, але й збільшити його прибутки.

Отож, переглядаючи професійні рекламні ролики (котрі переважно замовляються «багатими брендами»), можна із впевненістю сказати, що у їх змісті відсутні не тільки зайві слова але й секунди!

Крім змісту реклами, сила її впливу обумовлюється також і засобами донесення до споживача. Безумовним лідером серед них є телебачення. Воно надає можливість задіяти при передачі інформації людині найбільш важливі у її життєдіяльності органи чуття (зір, слух). При підготовці рекламної кампанії враховують і такі фактори впливу як: кількість повторів відео на ТБ, кількість потенційних переглядів ролику глядачем, час їхньої демонстрації, потенційна аудиторія та інші.

Зрозуміло, що сила візуальних образів, котрі подаються через рекламу не могла залишитись поза увагою законодавців розвинених країн. З метою гармонізації інтересів бізнесу та споживачів, а також запобігання можливому негативному впливу реклами, як на суспільство в цілому так і на окремих громадян у таких державах було прийнято спеціальні закони. В нашій країні таким нормативно-правовим актом у сфері відносин, пов’язаних із рекламою, є Закон України «Про рекламу», який визначає поняття реклами, її види, способи розповсюдження та встановлює вимоги до змісту рекламної інформації. В залежності від характеру порушення вимог цього закону може наставати адміністративна, цивільно-правова та кримінальна відповідальність винних осіб.

У європейських країнах регулювання рекламних відносин більше зміщується від державного примусу у бік галузевого саморегулювання, котре ґрунтується на розроблених громадськістю спільно із науковцями та підприємцями стандартах, які сміливо можна назвати «кодексами честі», і яких компанії, що працюють в одній галузі добровільно зобов’язуються дотримуватись. Хоча, держава повністю і не відмовляється від своїх контролюючих повноважень, проте, на практиці користується ними не часто через те, що спори зазвичай вирішуються на рівні третейських судів. Але така модель регулювання стає ефективною у суспільстві із високим рівнем соціальної відповідальності бізнесу, до якого, нажаль, українським рекламістам та мовникам, потрібно буде пройти ще дуже великий шлях. В протилежному випадку, навряд чи можна було би сьогодні побачити у денному ефірі багатьох вітчизняних телеканалів заборонену для показу рекламу алкогольних напоїв, цинічно «замасковану» під спонсорство написом «партнер показу» у куті телеекрану. Або анонси фільмів чи телепередач для дорослої аудиторії у час заборонений для їхньої демонстрації та багато інших порушень Закону України «Про рекламу», котрий було прийнято аж в далекому 1996-му році.

До речі, нещодавно Всесвітньою організацією здоров’я було озвучено «Доповідь ВОЗ про глобальну тютюнову епідемію 2013р.», у якій науковці впевнено та доказово констатували залежність поширення споживання населенням тютюну від реклами сигарет!

Так, доктор Дуглас Бетчер, директор Департаменту ВОЗ з профілактики неінфекційних захворювань наголосив: «Ми знаємо, що ефективна лише повна заборона тютюнової реклами, стимулювання продажу і спонсорства. Країни де було введено повну заборону, поряд із іншими заходами боротьби проти тютюну, спромоглися лише за декілька років зменшити маштаби споживання тютюну».

Своє категоричне ставлення до рекламного бізнесу у сфері поширення тютюну висловила і Генеральний директор ВОЗ доктор Маргарет Чен: «Якщо ми не згуртуємо наші ряди та не зможемо накласти заборону на тютюнову рекламу, стимулювання продажу та спонсорство, все більш агресивна тютюнова промисловість буде продовжувати втягувати підлітків та молодих осіб до вживання тютюну».

Дякувати Богові в Україні питання із забороною реклами тютюну не так давно було законодавчо вирішено, і я переконаний, вже дає свої позитивні для громадян результати.
Залишається сподіватись, що не за горами той час, коли не менш кричуща проблема для нашої держави – дорослий, а головне – дитячий алкоголізм, зважаючи на вітчизняний та світовий досвід боротьби із тютюнопалінням буде викоренено. А розпочнеться ця добра справа із повної заборони реклами алкогольних напоїв.


Використані матеріали:

1. Верховна Рада України, Закон України «Про рекламу», від 3 липня 1996 року, № 270/96-ВР

2. Парламентська Асамблея Ради Європи, Рекомендація 1276 (1995) Про силу візуальних образів.

3. Комітет міністрів Ради Європи, Рекомендація N R(84)3 «Про принципи телевізійної реклами» від 23 лютого 1984 р.

4. Доценко Е. Л. Психология манипуляции: феномены, механизмы, и защита. С.Пб.: Речь, 2003.

5. Пацлаф Р. Застывший взгляд. Физиологическое воздействие телевидения на развитие детей. М.: Evidentis, 2003.

6. Каждый третий человек в мире защищён какой-либо эффективной мерой от воздействия табака, 10 июля 2013 года, Женева/Панама Сити, Панама [http://www.who.int/ru]// Всемирная организация здравоохранения [Офиц. сайт]. URL: http://www.who.int/mediacentre/news/releases/2013/ban_tobacco_20130710/ru/index.html (дата звернення: 14.07.2013).

7. Реклама, Вікіпедія [Інтернет портал]. URL: http://uk.wikipedia.org/wiki/Реклама (дата звернення: 14.07.2013).


Максим Ростоцький


  • Кращі фільми для всієї родини



  • Кращі телеканали для всієї родини

    1. Перший національний

    2. 1+1

    3. ICTV

    4. Інтер



  • Кращі кінотеатри для всієї родини

    1.Мережа кінотеатрів "Одеса - Кiно"

    2. Розважальний комплекс
    "Дивосвіт" (м.Київ)

    3. Мережа кінотеатрів «Мультиплекс - Холдинг»
  •  УВАГА!  

    Шановні батьки! Просимо Вас у випадку виявлення фактів порушення законодавства України покликаного захищати суспільну мораль, або права неповнолітніх глядачів, слухачів, терміново звернутись до нашої організації із підтверджуючою інформацією (фото-відео зйомка, квитки кінотеатрів, запис телевізійних та радіопередач, тощо). Від Вас залежить європейський вибір, демократія, законність та майбутнє Української Нації. Майбутнє наших дітей в наших руках.


    Відповідальність за достовірність фактів, цитат, власних імен та інших відомостей несуть автори публікацій, а рекламної інформації — рекламодавці. Організація може не поділяти думку авторів. Організація залишає за собою право редагувати надані матеріали.

    Публікація в інших виданнях матеріалів рубрик "колонка Максима Ростоцького" та "Фотогалерея" можлива тільки за умов погодження з автором.

    При використанні матеріалів сайту посилання на нього є обов’язковим.


    © Телеглядацька Асоціація Батьків України, 2004—2006
    Контакт: info@tabu.org.ua

    Створено: Addesign.com.ua, 2006
                                                                    META-Ukraine