Non-governmental All-Ukrainian Public Organization
"TV Viewers Association of Parents of Ukraine"

Єдиний в Україні сайт, на якому міститься найпотрібніша і найправдивіша інформація про медіа та кіноіндустрію і завдяки якому кожна сім’я може своїми діями впливати на ефективний захист психофізичного здоров’я своєї дитини, зберегти міць родини, та культурні і духовні надбання країни.

Батьки обирають найкращий телеканал 2017 року

Перший національний
Новий канал
ICTV
СТБ
Тоніс
1+1
Інтер
ТРК "Україна"


Батьки обирають найкращий телеканал для дітей 2017 року

Моя дитина
Малятко TV
Піксель TV
ПлюсПлюс

09.09.2006

Шок. Соціальна реклама нанесла шкоду народу України?

«Мама чому я помер?» або «Мама чому я урод?», а також «у наркоманів не буває здорових дітей» - такі написи на чорному фоні містяться у соціальній рекламі, яка розповсюджується вулицями міст України в рамках кампанії «Без наркотиків краще».

Але чи насправді вийшло так, як декларували рекламщики у своїх «благородних» релізах з приводу початку цієї акції? Думки розділились.

Є, як прихильники, які вважають, що тільки шокова терапія здатна вплинути на свідомість людини та утримати її від шкідливої звички, так і фахівці, які дослідивши більш далекоглядно можливі наслідки впливу такої реклами на свідомість різних категорій суспільства, а також, зіткнувшись із хвилею скарг від пересічних громадян України, стверджують зовсім протилежне.

Спробуємо розібратись.

З першого ж погляду бачимо запитання «Мама чому я урод?» та напис у нижній частині рекламної композиції «у наркоманів не буває здорових дітей». Можна сказати, прямий натяк на залежність одного від іншого. Гучно, але не правда. На думку лікарів, ризик народження наркозалежною особою хворої дитини на багато збільшується, але не є стовідсотковим, оскільки, його рівень враховує низку факторів, серед яких і такі, які відносять наркотичну речовину до різного ступеня впливу на людину. Фізичні вади у новонародженних також не є обов’язковим супроводом наркоманії. Тому твердження реклами є не об’єктивними і розходиться із вимогами щодо достовірності інформації у ній, закладеними в Законі України «Про рекламу».

Рекламою також не було враховано і особливої чутливості осіб, які збираються лікуватись або лікувались від недуги – наркозалежність, оскільки одним з основних стимулів, що застосовуються в процесі терапії, є формування у хворого віри в можливість соціальної адаптації і створення у майбутньому повноцінної родини з дітьми. Однак, текстова інформація, про те, що у наркоманів не буває здорових дітей, відбирає і ці надії разом із сенсом життя для багатьох з них, пригнічуючи фатальністю недуги та відвертаючи наркозалежного від мотивації, спрямованої на лікування.

Чорний фон та нагадування про каліцтва і смерть сприяють отриманню спостерігачем загального тяжкого враження від ознайомлення із рекламною композицією, яке стає небезпечним в силу широкого доступу до такої реклами з боку осіб, що пережили трагедії, пов’язані із смертю дітей, або із їх тяжкою хворобою. Пряме звернення з рекламного щита до материнського інстинкту від безпорадної дитинки, що померла чи отримала фізичну ваду, «Мама чому я помер?» не може залишити осторонь жодної материнської душі та викликає в неї підсвідомий шок, який поступово переходить у свідоме хвилювання та може перетворюватись на паніку у вагітних жінок.

Не слід також забувати і про правопис, з огляду на який, звернення «Мама» по-українськи слід було б написати – «Мамо». Але вже добре й те, що розробники макету реклами хоч сленг у стилі «предки» не використали.

Враховуючи наведене вище, державні органи, що зобов’язані захищати та оберігати інтереси усього народу, вчинили нефахово, надавши дозвіл на публічне розміщення цієї сумнозвісної рекламної композиції без ґрунтовного попереднього дослідження її змісту та не прорахувавши можливого негативного впливу на суспільство, оскільки, якби такий попередній аналіз був, такої прикрої ситуації, пов’язаної із незадоволенням громадянами соціальною рекламою, могло б і не бути.

Наостанок, хочеться навести приклад піклування держави Великобританія про своїх громадян, який чимось має спільні корені із соціальною кампанією, яку ми сьогодні досліджували.

Так, декілька років тому у метрополітені Лондона було знято таблички на дверях входу у метрополітен, які містили напис «не має виходу», з мотивів захисту від можливого негативного психологічного впливу на осіб схильних до суїциду або тих, що знаходяться в глибокій депресії.

Чи ще один приклад у цьому ж Лондоні, цієї ж демократичної Великобританії, коли на одній з вулиць заборонили зовнішню рекламу художнього фільму «Місто гріхів», посилаючись на можливий негативний вплив композиції на молодь та дітей.

Думаю наші чиновники повинні врахувати приклади захисту своїх громадян з боку державних органів країн високого рівня розвитку демократії та терміново припинити поширення суспільно-небезпечної рекламної кампанії «Без наркотиків краще». Звичайно, це викличе протидію з боку окремих бізнес-структур, які для відстоювання особистих інтересів можуть навіть вдаватись до популяризації соціологічних досліджень зроблених «під себе», але маю надію, що цього не буде, і різні технології маніпулювання не стануть підставою для того, щоби держава відмовила у захисті інтересів верств населення, яке опинились в зоні ризику.


Максим Ростоцький
  • Кращі фільми для всієї родини



  • Кращі телеканали для всієї родини

    1. Перший національний

    2. 1+1

    3. ICTV

    4. Інтер



  • Кращі кінотеатри для всієї родини

    1.Мережа кінотеатрів "Одеса - Кiно"

    2. Розважальний комплекс
    "Дивосвіт" (м.Київ)

    3. Мережа кінотеатрів «Мультиплекс - Холдинг»
  •  УВАГА!  

    Шановні батьки! Просимо Вас у випадку виявлення фактів порушення законодавства України покликаного захищати суспільну мораль, або права неповнолітніх глядачів, слухачів, терміново звернутись до нашої організації із підтверджуючою інформацією (фото-відео зйомка, квитки кінотеатрів, запис телевізійних та радіопередач, тощо). Від Вас залежить європейський вибір, демократія, законність та майбутнє Української Нації. Майбутнє наших дітей в наших руках.


    Відповідальність за достовірність фактів, цитат, власних імен та інших відомостей несуть автори публікацій, а рекламної інформації — рекламодавці. Організація може не поділяти думку авторів. Організація залишає за собою право редагувати надані матеріали.

    Публікація в інших виданнях матеріалів рубрик "колонка Максима Ростоцького" та "Фотогалерея" можлива тільки за умов погодження з автором.

    При використанні матеріалів сайту посилання на нього є обов’язковим.


    © Телеглядацька Асоціація Батьків України, 2004—2006
    Контакт: info@tabu.org.ua

    Створено: Addesign.com.ua, 2006
                                                                    META-Ukraine