Non-governmental All-Ukrainian Public Organization
"TV Viewers Association of Parents of Ukraine"

Єдиний в Україні сайт, на якому міститься найпотрібніша і найправдивіша інформація про медіа та кіноіндустрію і завдяки якому кожна сім’я може своїми діями впливати на ефективний захист психофізичного здоров’я своєї дитини, зберегти міць родини, та культурні і духовні надбання країни.

Батьки обирають найкращий телеканал 2017 року

Перший національний
Новий канал
ICTV
СТБ
Тоніс
1+1
Інтер
ТРК "Україна"


Батьки обирають найкращий телеканал для дітей 2017 року

Моя дитина
Малятко TV
Піксель TV
ПлюсПлюс

30.06.2006

Що таке індекс обмеження глядацької аудиторії?

Життя та устрій людини обумовлюється її свідомістю, однак, за допомогою навіювання можна суттєво змінити свідомість людини та підбурити її на певні вчинки. Відомо всім, що найкращою формою пропаганди ідей та світоглядів є телебачення, радіо, кіно.

На думку психолога А. Морі глядач, що знаходиться перед екраном, на якому відбувається показ аудіовізуальної продукції, входить у стан підвищеної уваги, що зумовлює втомлення зору та призводить до суттєвого послаблення волі. «У такий спосіб людина доходить до того, що в неї виникає розлад майже східний з тим, який відбувається внаслідок вживання анестетичних лікарських засобів, таких, як ефір, альдегід, опій, гашиш».

Сьогодні людина багато часу віддає навчанню та роботі, за для того щоби мати змогу прогодувати себе та забезпечити належні умови життя, які рекламує телебачення, однак не завжди бажання співпадають з можливостями, що призводить до внутрішньо-особистісного конфлікту між бажаним та реально можливим. Через нестачу грошових коштів люди, як правило, зменшують раціон харчування, а людина, що не має повноцінного харчування, глибше сприймає побачену інформацію в режимі візуального монологу з екрану кінотеатру або телевізору, гостріше відчуває почуття радості, жаху, страждань, її психіка може знаходитись під більшим впливом гальмування або збудження. В такому стані часто втрачається критичний підхід до розмежування реальності та художнього вимислу, а викликана справжнім життям надчутливість психіки посилює бажання людини знайти легкий спосіб досягнення своїх цілей. Таким чином, побачене в майбутньому може ставати моделлю поведінки особи і тим небезпечнішою, чим яскравіше закарбувався у пам’яті сюжет про те, що насилля, жорстокість, омана є єдиними способами отримання бажаного. Зазначене вище підсилюється і тим фактом, що телебачення та кіно в житті людини в більшості являють собою спосіб відпочинку, під час якого відбувається відмежування від реального життя і майже повне розчинення особистості в сюжеті побаченого на екрані та спробою людини в підсвідомості, якщо це кіно, поставити себе на місце головного героя, йому співчувати, або з нього брати приклад, не замислюючись при цьому про моральні аспекти його вчинків, якщо їх наслідком стало успішне досягнення мети.

Найбільш вразливими верствами населення при контакті з кіно та телебаченням є діти і молодь, оскільки через повну або часткову відсутність в них усвідомлення меж реального та постійне прагнення швидше стати успішними дорослими, такими, як герої художніх фільмів, призводить до того, що перегляд фільмів і окремих телепрограм, стає не тільки відпочинком, а й прямим керівництвом до дій у реальному житті. Отже, виходячи з репертуару, який дивляться діти на екранах кінотеатрів та телевізорів, батьки можуть легко прогнозувати їх майбутню поведінку і навіть криміногенну ситуацію в країні.

Виходячи з наведеного вище, демократично-розвиненими державами створюються умови належного виховання дітей та молоді в аспекті запобігання негативного впливу кіновідеопродукції на їх психіку, для чого передбачається введення обов’язкових чи рекомендованих систем оцінки впливу аудіовізуальної продукції на громадян різних вікових категорій. Такі вікові обмеження базуються на критеріях, що розроблені фахівцями різних галузей суспільства та вміщують в собі, як передовий науковий досвід, так і індивідуальні етно-культуральні особливості кожної нації, рівень правової культури, тривалість та ступінь розвитку в країні демократії, рівень економічного розвитку держави та матеріального забезпечення населення, ін. Саме тому, що критерії, які визначають умови перегляду особами аудіовізуальної продукції є плодом взаємодії цілого комплексу об’єктивних та суб’єктивних умов та особливостей кожної конкретно взятої країни, і існує у світі багатоманітність систем обмежувальних індексів та невідповідність єдиному шаблону присвоєння в різних країнах одному й тому ж фільму індексу, який визначає умови розповсюдження і демонстрування фільмів. І це не дивно, оскільки кожна нація є унікальною із своєю власною і неповторною історією та традиціями, що унеможливлює існування в державах абсолютно тотожних моделей побудови системи права та створює відмінності між ними. Звідси твердження з боку окремих осіб про присвоєння в Україні занадто високих індексів глядацької аудиторії, щодо певних фільмів для дорослих є ознакою некомпетентності, не освіченості та заангажованості на користь кіно-дистриб’юторських або телевізійних бізнес-структур. Чомусь коли в Україні відбувається не санкціоноване заниження таких індексів, щодо багатьох інших фільмів, навіть, якщо в країні виробнику цей фільм було оцінено дуже суворо, такі псевдо-українські патріоти мовчать.

Слід відмітити і те, що в інших країнах з метою захисту психофізичного стану здоров’я свого населення практикується вирізання з фільмів сцен жорстокості, насильства, порнографії, непристойності. Наново змонтована версія фільму (edited for re-rating) отримує інший дозвільний індекс, який суттєво відрізняється від дозвільного індексу оригінального твору (original rating). Таке піклування про дітей та здоров’я своїх громадян ні в одній цивілізованій країні журналісти не називають цензурою, що, на жаль, практикується в Україні з боку багатьох несвідомих журналістів, кінокритиків, кінознавців. Причина небажання вирізати з комерційних кінострічок небезпечні сцени проста і банальна – така собі економія кількох гривень на здоров’ї маленьких українців.

Доречним буде привернути увагу й на те, що окремі кіновидання, з відомих тільки їм причин, вводять громадськість в оману, порівнюючи дозвільний індекс глядацької аудиторії оригінальної версії фільму в Україні, з дозвільним індексом глядацької аудиторії цього ж фільму в інших країнах, але очищеної версії ( тобто, з якої були видалені сцени, що можуть негативно впливати на психофізичне здоров’я населення). При цьому не надається достовірна інформація про справжні причини суттєвої розбіжності вітчизняних та закордонних індексів глядацької аудиторії, лише нагнітаються штучні пристрасті.

Любі друзі, збережемо гідне майбутнє нашої нації!




Ростоцький Максим
  • Кращі фільми для всієї родини



  • Кращі телеканали для всієї родини

    1. Перший національний

    2. 1+1

    3. ICTV

    4. Інтер



  • Кращі кінотеатри для всієї родини

    1.Мережа кінотеатрів "Одеса - Кiно"

    2. Розважальний комплекс
    "Дивосвіт" (м.Київ)

    3. Мережа кінотеатрів «Мультиплекс - Холдинг»
  •  УВАГА!  

    Шановні батьки! Просимо Вас у випадку виявлення фактів порушення законодавства України покликаного захищати суспільну мораль, або права неповнолітніх глядачів, слухачів, терміново звернутись до нашої організації із підтверджуючою інформацією (фото-відео зйомка, квитки кінотеатрів, запис телевізійних та радіопередач, тощо). Від Вас залежить європейський вибір, демократія, законність та майбутнє Української Нації. Майбутнє наших дітей в наших руках.


    Відповідальність за достовірність фактів, цитат, власних імен та інших відомостей несуть автори публікацій, а рекламної інформації — рекламодавці. Організація може не поділяти думку авторів. Організація залишає за собою право редагувати надані матеріали.

    Публікація в інших виданнях матеріалів рубрик "колонка Максима Ростоцького" та "Фотогалерея" можлива тільки за умов погодження з автором.

    При використанні матеріалів сайту посилання на нього є обов’язковим.


    © Телеглядацька Асоціація Батьків України, 2004—2006
    Контакт: info@tabu.org.ua

    Створено: Addesign.com.ua, 2006
                                                                    META-Ukraine